Regulaminy zawodów

PUNKTACJA MIECZ

1. DOTKNIĘCIE MIECZEM DO KASKU 1 PUNKT
2. DOTKNIĘCIE MIECZEM DO RAMION 1 PUNKT
3. DOTKNIĘCIE MIECZEM DO PANCERZA 1 PUNKT
4. DOTKNIĘCIE MIECZEM DO UDA PRZECIWNIKA 1 PUNKT
5. WYJŚCIE ZA PLANSZĘ STRATA 3 PUNKTY

 

TECHNIKI NIEDOZWOLONE

1.        ATAKOWANIE MIECZEM NA TWARZ

2.        ATAKOWANIE MIECZEM NA WPROST ( PCHNIĘCIA)

3.        CIĄGŁY ATAK NA JEDEN PUNKT ( NP. KILKA RAZY W KASK )

4.        TRZYMANIE MIECZY ZŁĄCZONYCH DŁUŻEJ NIŻ 5 SEKUND

5.        MOCNE UDERZENIA MIECZEM

DWA OSTRZEŻENIA KOŃCZĄ RUNDĘ

WYTRĄCENIE MIECZA KOŃCZY RUNDĘ

RUNDA TRWA 1,5 MIN

PRZERWA MIĘDZY RUNDAMI 1 MIN

______________________________________________________________________________ 

PUNKTACJA WALKI NA WORKU

MAKSYMALNA LICZBA PUNKTÓW - 10  CZAS TRWANIA WALKI 30 SEKUND

 1. POPRAWNOŚĆ POZYCJI DO WALKI 2 PUNKTY

 2. POPRAWNIE WYKONANE TECHNIKI 2 PUNKTY

 3. REALNOŚĆ WYKONANIA UDERZEŃ 2 PUNKTY

 4. DYNAMIKA WALKI 2 PUNKTY

 5. WYTRZYMAŁOŚĆ 2 PUNKTY

PUNKTACJA UJEMNA

 1.      BRAK ESTETYCZNEGO STROJU - 0,5 PUNKTA

 2.      BRAK UKŁONU PRZED ROZPOCZĘCIEM ĆWICZENIA - 0,5 PUNKTA

 3.      NIEDOKŁADNOŚĆ WYKONYWANYCH TECHNIK - 1 PUNKT

 4.      BRAK KONDYCJI - 1 PUNKT

 5.      OPUSZCZENIE PLANSZY PRZED OCENĄ SĘDZIÓW         - 1 PUNKT

______________________________________________________________________________  

PUNKTACJA THAOLU

PUNKTY PRZYZNAWANE SĄ OD  6 -  10  PUNKTÓW

  

 1. WYKONANIE FORMY W CAŁOŚCI 6 PUNKTÓW

 2. POPRAWNOŚĆ POZYCJI – NISKO I DOKŁADNIE 1 PUNKT

 3. POPRAWNIE WYKONANE TECHNIKI         1 PUNKT

 4. REALNOŚĆ WYKONANIA FORMY 1 PUNKT

 5. DYNAMIKA W FORMIE 1 PUNKT 

PUNKTACJA UJEMNA

1.      BRAK ESTETYCZNEGO STROJU - 0,5 PUNKTA

2.      BRAK UKŁONU PRZED ROZPOCZĘCIEM FORMY - 0,5 PUNKTA

3.      POMYŁKA I POWRÓT W INNEJ CZĘŚCI FORMY - 1 PUNKT

4.      OPUSZCZENIE PLANSZY DO FORM PRZED OCENĄ SĘDZIÓW         - 1 PUNKT

 ______________________________________________________________________________  

PUNKTACJA SAN SHOU

1. DOTKNIĘCIE RĘKAWICĄ DO GŁOWY 1 PUNKT

2. DOTKNIĘCIE  RĘKAWICĄ DO PANCERZA PRZECIWNIKA 1 PUNKT

3. DOTKNIĘCIE NOGĄ BOCZNE DO UDA PRZECIWNIKA 3 PUNKTY

4. DOTKNIĘCIE PROSTE NOGĄ DO PANCERZA PRZECIWNIKA 2 PUNKTY

5. WYJŚCIE ZA MATĘ UTRATA 3 PUNKTÓW –

DRUGIE WYJŚCIE ZA MATĘ W RUNDZIE KOŃCZY RUNDĘ

6. DOTKNIĘCIE RĘKAWICĄ MATY BEZ POWODU ( POTKNIĘCIE) UTRATA 3 PUNKTÓW

7. OSTRZEŻENIE PIERWSZE –               STRATA 1 PUNKTU

8. OSTRZEŻENIE DRUGIE –                   STRATA 1 PUNKTU

9. OSTRZEŻENIE TRZECIE -                   KOŃCZY RUNDĘ

10. CZAS TRWANIA RUNDY 1,5 MIN

11. PRZERWA POMIĘDZY RUNDAMI 1 MIN

TECHNIKI NIEDOZWOLONE

a)      UDERZENIE PONIIŻEJ PASA

b)      UDERZENIA NA STAWY

c)      UDERZENIA W TYŁGŁOWY I SZYJĘ

d)     ZBYT MOCNE UDERZENIA

e)     ATAK KOLANAMI I ŁOKCIAMI

  ______________________________________________________________________________  

PUNKTACJA  POZYCJE

PUNKTY PRZYZNAWANE SĄ OD  6 -  10  PUNKTÓW

  1. WYKONANIE  5 POZYCJI  W  ODPOWIEDNIEJ KOLEJNOŚCI 6 PUNKTÓW
  2. POPRAWNE NAZWANIE POZYCJI 1 PUNKT
  3. POPRAWNOŚĆ POZYCJI – NISKO I DOKŁADNIE 1 PUNKT
  4. REALNOŚĆ WYKONANIA POZYCJI 1 PUNKT
  5. DYNAMIKA POZYCJI                                                           1 PUNKT

PUNKTACJA UJEMNA

1.      BRAK ESTETYCZNEGO STROJU - 0,5 PUNKTA

2.      BRAK UKŁONU PRZED ROZPOCZĘCIEM ĆWICZEŃ         - 0,5 PUNKTA

3.      POMYŁKA W KOLEJNOŚCI WYKONYWANYCH POZYCJI LUB NAZWIE - 1 PUNKT

4.      OPUSZCZENIE PLANSZY DO POZYCJI PRZED OCENĄ SĘDZIÓW - 1 PUNKT